Aktivt år i historielaget

Froland Historielag kan se tilbake på 2016 som et aktivt år.

Froland Historielags styre forblir det samme i 2017. Margit Lunden blir imidlertid nytt varamedlem etter Rolf Lyngroth. Historielaget kan se tilbake på et aktivt år. Fellesturene med Åmli Historielag og fellesarrangementene med biblioteket, har samlet mye folk. I tillegg har vi satt ned en egen veikomite, som skal arbeide nærmere med digitalisering av gamle ferdselsveier i Froland. Vi håper at 2017 vil bli et minst like aktivt år. Selv om vi de siste årene har opplevd kraftig økning i medlemstallene, vil vi i det kommende året også satse sterkere på medlemsverving.

Froland Historielag utnevnte også to nye æresmedlemmer - Vigleik Frigstad og Magne Risdal. Disse har begge bidradd sterkt til historielagenes årsskrifter gjennom flere år. Begge var pådrivere og forfattere til "Myklands historie - Kultursoga frå 1832 til 2009", og har også vært sentrale bidragsytere til flere lokalhistoriske hefter og bøker.