SPOR - arkeologi og kulturhistorie

Et tidsskrift om nyheter fra fortiden.

Mange historieinteresserte er opptatt av gårds- og slektsforskning og nyere historie. Andre interesserer seg for arkeologi og eldre historie. Det siste har blitt svært aktuelt i Froland etter at det i begynnelsen av måneden ble funnet en stokkebåt på Øyna. Den kan være opp til 1500 år gammel, og er den tredje som er funnet på eiendommen siden 1932.

Museumsforlaget har henvendt seg til landets historielag. De utgir "Tidsskriftet SPOR - Nytt fra fortiden", som byr på en spennende reise tilbake i tid, da folk levde under andre forhold og med andre rammer enn oss, men møtte utfordring som til forveksling lignet våre egne. Arkeologene avdekker jevnlig nye bruddstykker av fortiden. I "SPOR" kan du lese om nye funn, ny forskning og moderne analysemetoder som utfordrer gamle teorier og gir plass til nye.

Et årsabonnement (2 nummer) koster 195 kroner, mens enkelthefter koster 100 kroner. Bestilling av abonnement eller enkelthefter kan sendes til post@museumsforlaget.no

Besøkende: 92678